Faglitteratur, rapporter og relevante links
Ressourcen bygger på faglitteratur, interne rapporter udarbejdet på Arts, vejledninger udarbejdet af SNUK og CUDiM samt indhold fra uddannelses- og forskningsministeriets hjemmeside. Herunder kan du orientere dig i faglitteraturen og rapporterne, som ressourcen blandt andet tager afsæt i:
Faglitteratur:
- Andersen, Hanne Leth & Jacobsen, Jens Christian. (2017). Til dannelse eller nytte? Kapitel 7. uddannelsers indhold og opbygning.
- Biggs, J., & Tang, C. (2011). Teaching for Quality Learning at University: What the Student Does.
- Diamond, R. M. (2008). Designing and Assessing Courses and Curricula.
- Entwistle, N., Skinner, D., Entwistle, D., & Orr, S. (2000). Conceptions and Beliefs About “Good Teaching”: An integration of contrasting research areas. Higher Education Research & Development.
- Keiding, Tina Bering. (2013). Læreteoretisk didaktik. In A. Qvortrup & M. Wiberg (Eds.), Læringsteori og didaktik.
- Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of Bloom's Taxonomy: An Overview. Theory Into Practice.
- Krathwohl, D. R., Bloom, B. S., & Masia, B. B. (Eds.). (1964). Taxonomy of Educational Objectives. The Classification of Educational Goals.
- Lokhoff, J., Wegewijs, B., Wagenaar, R., Gonzáles, J., Isaacs, A. K., Rose, L., & Gobbi, M. (2010). A Tuning Guide to Formulating Degree Programme Profiles.
- Luther, G. (2005). Der Bologna-Prozess und die Modularisierung. Theo-Web, 4(1), 3-9.
- Skov, Signe. (2014). Læringsorienterede studieordninger: En håndbog for studieledere.
Rapporter:
Relevante links:
Didaktisk ressource for undervisere på Aarhus Universitet
Indhold fra uddannelses- og forskningsministeriets hjemmeside: